Vastgoed & Beheer Box3
Zorgeloos het beheer van je vastgoed uitbesteden
Zorgeloos het beheer van je vastgoed uitbesteden
Fiscaal gezien is de uitbesteding van het beheer van jouw vastgoedbelegging(en) verstandig. Vastgoedbeleggingen voor particuliere beleggers worden in principe fiscaal belast in ‘box 3 beleggingen’. Dit resulteert effectief in 30% heffing over het fictief rendement van het (positieve) netto vermogen dat in box 3 valt. Wanneer jij je als particuliere belegger te zeer inspant om dit ‘vermogensbeheer’ actief te beïnvloeden, kan dit tot gevolg hebben dat de Belastingdienst deze activiteiten betitelt als ‘meer dan actief vermogensbeheer’. In dat geval zal het inkomen uit het onroerend goed worden belast in box 1 (winst uit onderneming), tegen het progressieve belastingtarief van (maximaal) 52%, het werkelijke rendement wordt dan belast. In de wet wordt geen definitie gegeven wat nu actief vermogensbeheer is, voorbeelden hiervan zijn het zelf fysiek opknappen van een pand maar ook een telefoongesprek van 5 minuten dat een substantieel bedrag oplevert. In de rechtspraak is soms al een minimale hoeveelheid arbeid voldoende om het voordeel volgens box 1 te belasten.
Op Google beoordeeld met 4,9
Gesprek is geheel vrijblijvend en ter oriëntatie. Je zit nergens aan vast.
Heb jij onroerend goed met huurders die je graag wil laten beheren door een professioneel kantoor? DHVC Vastgoed kan je al compleet ontzorgen vanaf 4% *beheercourtage.
4% beheercourtage (> 10 verhuurpanden)
5% beheercourtage (2-10 verhuurpanden)
6% beheercourtage (1 verhuurpand)
*beheercourtage wordt berekend als percentage van de maandelijkse bruto huursom.
Gesprek is geheel vrijblijvend en ter oriëntatie. Je zit nergens aan vast.
Naast de beheerkosten moet je rekening houden met de verhuurkosten voor de bemiddeling van een nieuwe huurder. Vergeet ook niet de onderhoudskosten, verzekeringen, gemeentelijke belastingen, inrichting van je woning en hypotheekkosten.
Bij aanvang van de huurperiode betaalt een huurder een borgsom aan de verhuurder. Als de eindinspectie van de huurder in orde is dan dien je als verhuurder de borgsom (binnen 1 maand na vertrek) terug te storten op het bankrekeningnummer van de oude huurder. Bij eventuele schade hou je als verhuurder het schadebedrag in op de borgsom. Let wel; de schade moet wel onderbouwd worden aan de hand van facturen.
Door een uitgebreide screening onderscheidt je goede huurders van slechte huurders. Wij accepteren niet alle huurders. Wij controleren de gegevens van huurder bij de werkgever en doen een kredietcheck om te kijken of huurders grote schulden hebben. Bij ondernemers vragen wij de jaarstukken (laatste 3 jaar) op van de onderneming en controleren wij de IB aangifte van de ondernemer. Maar 100% zekerheid heb je als verhuurder nooit. Er zal altijd een risico bestaan dat een huurder niet betaalt of slecht met jouw woning omgaat. Onze taak is om dit risico zoveel mogelijk te beperken in hoeverre dat juridisch kan.
Als je als verhuurder schriftelijke toestemming hebt gegeven aan de huurder om veranderingen aan te brengen aan de woning dan hoeft de huurder deze veranderingen niet terug te brengen in originele staat als hij/zij de woning verlaat. Denk hierbij aan het ophangen van planken, leggen van een nieuwe vloer etc…
Wij nemen contact op met de nieuwe huurder om de beginstaat van de woning op te nemen. Zowel de huurder als verhuurder weten dan precies waar ze aan toe zijn. Als huurder ben je bijvoorbeeld niet verantwoordelijk voor de deuk in de vloer (die er al in zat voordat je daar ging wonen). Ons uitgebreide begin-inspectierapport met foto’s voorkomt discussies hierover. De verhuurder kan precies bepalen of er schade is bij gekomen tijdens de huurperiode en de huurder kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor schade die hij/zij niet heeft veroorzaakt. Door ondertekening van het begin-inspectierapport en de sleuteloverdracht kan de nieuwe huurder jouw woning betrekken!
Als de woning van huurder wisselt dan voeren wij namens de verhuurder een eindinspectie uit. Tijdens de inspectie lopen wij samen met de oude huurder de woning door en kijken wij of er nog dingen gerepareerd of hersteld dienen te worden. Alles leg je vast in een eindinspectierapport (met foto’s) en bespreek je wie waar verantwoordelijk voor is. De huurder moet de woning in oorspronkelijke staat achterlaten en is daarmee verantwoordelijk voor alle afwijkingen t.o.v. de begin-staat. De huurder dient bijvoorbeeld alle spijkers en schroeven uit de muren en plafonds te halen en alle gaten dicht te maken. Ook moet de woning schoon opgeleverd worden.
Tijdens de inspecties maken wij altijd foto’s van de beschadigingen zodat achteraf geen discussie meer kan ontstaan over de toestand van de woning. Indien er sprake is van eigen energiemeters dan vergeten wij ook nooit foto’s te maken van de meterstanden. Hiermee kan de nieuwe huurder zich aanmelden bij een energiemaatschappij met de juiste meterstanden.
Bij ons kan je terecht voor allerlei soorten woningen: kamers, studio’s, appartementen tot ruime eengezinswoningen met een tuin. DHVC Vastgoed is actief in de regio Eindhoven.
Jazeker. DHVC Vastgoed beheert ook winkels, kantoorruimtes en bedrijfshallen. Onze core business zijn wel particuliere woningen maar voor sommige verhuurders beheren wij ook portefeuilles met uitsluitend bedrijfs onroerend goed (BOG).
Grofweg gezegd is de verhuurder verantwoordelijk voor groot onderhoud en de huurder voor klein onderhoud. Voor meer details zie onderstaande link:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/onderhoud-huurwoning
Als je een woning kaal verhuurt dan is er sprake van de volgende inrichting: standaard keukenblok, betegelde badkamer met wastafel, bad of douche. Bij een gestoffeerde woning is de ruimte voorzien van een vloer, gordijnen, vaste verlichting en een volledig ingerichte keuken met apparatuur. Bij gemeubileerde verhuur is de woning (nast de stoffering) ook voorzien van meubilair, apparatuur, internet en tv. De huurder kan hier direct intrekken.
Een bedrijf kan een goede keuze zijn om aan te verhuren. Het moet dan wel gaan om een solvabel bedrijf die je zekerheid kan bieden qua huurbetalingen. Het nadeel hiervan is dat het bedrijf hoofhuurder is en zij hebben de mogelijkheid voor onbepaalde tijd de woning onder te verhuren aan eigen personeel. Zo heb je geen grip op wie er in de woning zit en wat de toestand van de woning is (zolang het bedrijf huurt). Verhuren aan een particuliere huurder heeft onze voorkeur. Wij kunnen een huurder erg zorgvuldig screenen waardoor het risico relatief laag is.
Veel van onze verhuurders wonen in het buitenland. Met de moderne communicatie tools van tegenwoordig is het voor ons geen enkel probleem om goed met onze verhuurders te communiceren. Ook op afstand kunnen wij alles van A tot Z regelen zoals schoonmaak van de woning of offertes opvragen voor eventuele renovatie.
Wij maken op de 10e van iedere maand de huur over naar de verhuurders. Het kan een dag afwijken indien de 10e dag in het weekend valt. Als de huurder zijn huur nog niet heeft betaald op de 1e van de maand dan manen wij de huurder aan (14 dagen brief). Indien er na 14 dagen nog niets is betaald dan schakelen wij gratis een incassobureau in (buitengerechtelijke incasso). Wordt er uiteindelijk een gerechtelijke procedure opgestart dan zijn de kosten voor de verhuurder.
Aalsterweg 224
5644 RJ Eindhoven
Nederland
E-MAIL: info@dhvc.nl
TEL: 040 2457844
Maandag | 09.30 – 18.00 uur |
Dinsdag | 09.30 – 18.00 uur |
Woensdag | 09.30 – 18.00 uur |
Donderdag | 09.30 – 18.00 uur |
Vrijdag | 09.30 – 18.00 uur |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Gesprek is geheel vrijblijvend en ter oriëntatie. Je zit nergens aan vast.
Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser